סגור
לתכנית החודשית
סרט הפתיחה , נעילה ואירועים מיוחדים בפסטיבל הקולנוע ירושלים 2018

"הבלתי רשמיים", סרטו של אלירן מלכה ("שבאבניקים"), יפתח את פסטיבל הקולנוע ה-35 ירושלים באירוע חגיגי שיתקיים ב-26 ביולי בבריכת הסולטן

הפסטיבל יינעל עם "אי הכלבים" (Isle of Dogs), סרט האנימציה של הבמאי וס אנדרסון ("עמוק במים", "משפחת טננבאום", "מלון גרנד בודפשט")

למעלה מ-180 סרטים מישראל והעולם יוקרנו בפסטיבל

26 ביולי – 5 באוגוסט 2018

"הבלתי רשמיים", סרטו העלילתי הראשון של הבמאי אלירן מלכה, יפתח את פסטיבל הקולנוע ה-35 ירושלים בהקרנת בכורה חגיגית ב-26.7.18 בבריכת הסולטן.

הסרט לוקח אותנו אל שנת 1983. ליעקב כהן, בעל בית דפוס ירושלמי נשבר מלהוריד את הראש. נדמה שהוא נולד בצד הלא נכון, עם שם המשפחה הלא נכון ובהחלטה של רגע הוא מחליט להקים רשימה מזרחית חרדית שתרוץ לעיריית ירושלים. הוא אוסף שני חברים שלאף אחד מהם אין מושג בפוליטיקה ויחד הם מאלתרים קמפיין – בלי אמצעים, בלי קשרים, בלי כסף, אבל עם הרבה זעם, תשוקה וחוש צדק. נגד כל הציפיות, נדמה שאנשים מקשיבים להם... אבל כמה מקום יש בפוליטיקה לאדם ישר, פשוט ומלא אמונה?

"הבלתי רשמיים", סרטו של יוצר הלהיט "שבאבניקים" אלירן מלכה, הוא דרמה קומית מקורית וסוחפת בהשראת הסיפור יוצא הדופן של הקמת מפלגת ש"ס, עם קאסט שחקנים יוצא דופן ובראשם שולי רנד, בהופעה נדירה ומרשימה, בתפקיד אדם אחד שרצה שינוי קטן, ושינה מדינה שלמה.

על בחירת הסרט, מסרה הנהלת הפסטיבל: "אנחנו מאוד שמחים לפתוח את הפסטיבל עם סרט הביכורים של אלירן מלכה, סיפור מקורי, בהשראת סיפור ירושלמי מלפני ארבעה עשורים שעובד לכדי יצירה אוניברסלית ומלאת רגש, הכתובה ומבוימת ביד מדויקת ובטוחה. מאוד התרגשנו לראות שוב על המסך את שולי רנד, המגיש בתפקיד הראשי שיעור מאלף במשחק קולנועי ומציג את דמותו של אדם נטול יומרות פוליטיות, הנחוש לחולל שינוי ופועל למען צדק חברתי".

הסרט, שהופק ע"י חברת דורי מדיה פארן - יוני פארן, יופץ ע"י בתי קולנוע לב ויעלה לאקרנים ברחבי הארץ ב-26 ביולי.

הפסטיבל יינעל בהקרנה חגיגית של סרט האנימציה "אי הכלבים" של הבמאי האמריקאי ווס אנדרסון. הסרט פתח את פסטיבל ברלין האחרון וזכה לשבחי המבקרים.

סרטו החדש של אנדרסון לוקח אותנו ליפן ומביא את סיפורו של אטארי קוביאשי, אחיינו הצעיר של ראש עיר מושחת. כשצו מנהלי מוביל לגירוש כל הכלבים מהעיר מגאסאקי לאתר אשפה עזוב, אטארי חוטף מטוס ומגיע לאי הזבל כדי לאתר את כלבו האהוב. יחד עם להקת כלבים נועזת הוא יוצא למסע שיכריע את גורל האזור כולו.

לאורך שורה ארוכה של סרטים ובהם: "עמוק במים", "משפחת טננבאום", "מלון גרנד בודפשט" ועוד, ביסס עצמו אנדרסון כאחד הקולנוענים המוערכים והמקוריים ביותר בעולם. ב"אי הכלבים", סרט האנימציה השני שכתב וביים (לאחר "מר שועל המהולל"), הוא בורא עולם גדוש ומסעיר וממשיך לשכלל את קולו הייחודי, המושתת על שפה ויזואלית מרהיבה ודיאלוגים מושחזים.

הסרט יופץ בישראל ע"י חברת פורום פילם ויעלה לאקרנים ב-9 באוגוסט.

למעלה מ-180 סרטים מ-60 מדינות שונות יוקרנו בפסטיבל והם משקפים את מיטב היבול השנתי הישראלי והבינלאומי. הסרטים מוקרנים בסינמטק ירושלים ובבתי קולנוע נבחרים ברחבי העיר. אירועי הפסטיבל כוללים מפגשים עם יוצרי קולנוע מובילים מן הארץ והעולם וסדנאות מקצועיות בתחום הקולנוע, בכורות נוצצות, מסיבות, מופעים, ואירועי חוצות בהיקף חסר תקדים.

השנה ישיק הפסטיבל לראשונה "פארקולנוע", פרויקט חוצות מיוחד בגן העצמאות: מתחם חדש וקיצי המיועד לקהל הרחב אשר יציע במחיר סמלי אירועים אטרקטיביים למגוון קהלים, משפחות נוער וילדים ויכלול מתחמים שונים של הקרנות סרטים, מופעים של כוכבי היפ-הופ ישראלים, "קולנוע מים" המקרין סרטי קיץ לצופים היושבים בסירות בתוך בריכת ענק. סרט שילווה בתזמורת סימפונית חיה על הבמה, במה מרכזית עם הופעות ואירועי לילה, משאיות אוכל (פוד טראקס) ועוד.

כמו כן, יקיים הפסטיבל בית קולנוע נודד המאובזר בציוד הקרנה איכותי שיסייר בשכונות העיר ויציע לקהל הרחב ללא תשלום ממיטב סרטי הפסטיבל.