סגור
לתכנית החודשית
הקפיצה המשולשת 2

הקפיצה המשולשת 2

פיתוח תעשיית אנימציה בינלאומית בירושלים

המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים

 

המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים חרת על דגלו שני ערכים בתחום האנימציה הישראלית: עידוד יצירה עצמאית ומקצועית, וקידום התעשייה והעוסקים בה. המיזם הקים תעשיית אנימציה ישראלית בירושלים בכמה שלבים מקבילים: הקמת אולפני אנימציה בעיר, תמיכה בהפקות אנימציה ישראליות, והבאת הפקות ענק מחו"ל לביצוע עבודות בירושלים. פעילות זו הוכיחה כי את ההצלחה של היוצרים הישראלים בבתי אנימציה מובילים בחו"ל – בתחום האמנותי, התוכני והטכנולוגי – ניתן לבצע גם בארץ.

בקיץ שעבר התקדם המיזם לשלב הבא בהפיכת ירושלים לציר מרכזי בשיח האנימציה הישראלי והעולמי, והשיק את הקפיצה המשולשת – מסלול ייחודי לפיתוח והפקת תוכן ישראלי מקורי באנימציה, בשיתוף ובהכוונה של חברות אנימציה בינלאומיות. זו השנה השנייה של המסלול, שמטרתו העיקרית היא יצירת קשרי עבודה הדוקים ושיתופי פעולה עסקיים עם חברות אלו. השאיפה היא ליצור תוכן ישראלי מקורי עבור גורמים מחו"ל מתוך כוונה שכאשר יגיעו פיתוחים אלה להפקה, חלקם יופקו בירושלים על ידי יוצרים מקומיים – ולא רק כנותני שירותים, אלא כשותפים ביצירה ובזכויות.

 

המשתתפים במסלול יזכו בליווי מקצועי של מיטב היוצרים מהארץ ומהעולם, ויזכו להיכרות אישית עם מקבלי ההחלטות בגופי האנימציה המובילים: Disney Channels, Cartoon Network, Nickelodeon – Ananey Communications.

המיזם רואה חשיבות רבה בשיתוף עם איגודי האנימטורים, התסריטאים והמפיקים כצלע חיונית בפיתוח והפקה איכותיים, ואת סינמטק ירושלים כבית לפעילויות הקפיצה המשולשת.

במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים תתקיים הסדנה הראשונה במסלול, אשר תכלול כיתות אמן, סדנאות מקצועיות ואירוע פיצ'ינג. 

 

יום רביעי 19.7

כיתות אמן וסדנאות מקצועיות בתחום האנימציה

*סדר ההרצאות נתון לשינוי

 

10:00-11:00
אלכס אוראל במאי, תסריטאי ואנימטור
איך להרוס פיצ' בשבע דקות או פחות.
טיפים ממסעותיו של אנימטור ישראלי בהוליווד. הוראות בטיחות שנכתבו בדיו.
 
11:15-12:15
גילי דולב שותף ומפתח ב “Candy Bear”.
כשאתם אומרים ״לא״, למה אתם מתכוונים?
מה המשמעות של ״לא״ בסופו של פיץ׳? איך ממשיכים לפתח פרוייקט אחרי ״לא״? 
כיוצר ששמע ושומע במהלך שנותיו בעולם האנימציה יותר ״לא״ מ-״כן״, גילי דולב מאמין שדרך ההתמודדות עם תשובה שלילית היא המפתח להצלחתו של כל פרוייקט.  גילי חולק את התסכולים, התמרונים וההצלחות ושחווה במהלך פיתוח והפקת זאק וקוואק ופרוייקטים אחרים.
 
12:30-13:30
פונדה סניידר סמנכ"לית קריאייטיב פיתוח ומכירות Rainmaker Entertainment
אמנות הפיץ'
דרישות וניתוחים מקיפים של שיווק זכויות/קניין רוחני של תוכניות טלוויזיה וסרטי אנימציה באורך מלא בשוק הטלוויזיה והאנימציה הבינלאומי
.
14:00-14:45
רונן הררי בעלים – ספין מאסטר
Q&A
 
 
15:00-16:00
אריק "ביבו" ברגרון במאי, מעצב, תסריטאי ומספר סיפורים
במאי קולנוע באנימציה, מה זה?
כיצד סרט אנימציה מתבשל? כיצד מספרים את הסיפור? כיצד בונים את הדמויות? כיצד מעצבים את הסרט?
ביבו ברגרון יפתח את דלתות המטבח של תעשיית האנימציה ויחלוק מנסיונו ארוך השנים ביצירת סרטי אנימציה ("הדרך לאל-דורדו", "מפלצת בפריז"). ההרצאה תלווה באיורים מקוריים ושלל אנקדוטות.
 

 

יום חמישי 20.7

פיצ'ינג של הפרויקטים הנבחרים

 

הכניסה לכל האירועים חופשית