סגור
לתכנית החודשית
אשכול הרצאות בנושאים חברתיים

המתבגר בראי הקולנוע

קהל יעד: כיתות ז'-ט'

ההרצאה תעסוק בנקודת מבט פסיכולוגית בחוויית ההתבגרות: הרצון למרוד, לבלוט, להיות שונה מההורים ומהחברים, ויחד עם זאת להיות כמו כולם ובמרכז העניינים. מסע חוויתי מודרך בין גיבורים מתבגרים בקולנוע שמגיעים להשלמה עם מצבם הנפשי והגופני.

מרצה: ד"ר אביטל מושינסקי, פסיכולוגית, מתמחה בעבודה עם ילדים ונוער

סרטים: ניקוס השקנאי, קלרה הקדושה

 

תרגילים בהתבגרות - טקסי חניכה בתרבויות העולם

קהל יעד: כיתות ז'-יב'

ההרצאה תציג חשיפה מנקודת מבט רב-תרבותית ל"קולנוע מתבגרים", שמגדיר את מושגי ההתבגרות על המסך: טקסי התבגרות, חוויות ואתגרים של בני נעורים, ביטוייה של ההתבגרות בתרבויות שונות ושפתה הייחודית של  ההתבגרות ישראלית.

מרצה: אדווה מגל כהן

סרטים: הסיפור של מאד,  וואג'דה, בילי אליוט

 

מחוץ לעצמי – מחויבות חברתית ונתינה לזולת

קהל יעד: כיתות ז'-ט'

כיצד אפשר להוציא בני נוער מהבועה וגורמים להם להתחשב בסובבים אותם? מפגש בנושא מחויבות חברתית בצד סרט אשר משקף אמונה ביכולת השינוי אך אינו מתעלם מהסביבה המנוכרת והאלימה של בני הנוער.

מרצה: אדווה מגל כהן

סרט: תעביר את זה הלאה

 

הוא לא שונה, הוא אחי: על תפיסת האחר בחברה

קהל יעד: כיתות ז'-ט'

ההרצאה תעסוק בעולם ובחברה כפי שהם משתקפים מבעד לעיניו של האחר והשונה. שגרת חייהם, תעצומות הנפש שלהם ודרכי התמודדותם של ילדים דחויים.

הרצאה: אדווה מגל כהן

סרט: מעל כולם / אני וארל וזאת שעומדת למות

 

על גזענות ודעות קדומות

קהל יעד: כיתות ז'-יב'

ההרצאה תעסוק בשורשי הגזענות בחברה האמריקאית וייצוגה בקולנוע. סיפורה של העבדות והמאבק לשוויון זכויות. ההרצאה מציגה את החשיבות של ערכים אנושיים אוניברסליים של שוויון בני האדם והמאבק נגד דעות קדומות, שנאה ואפליה.

מרצה: ד"ר אודיה כהן-רז

סרטים: לזכור את הטיטאנים / התרסקות / הזדמנות שניה / העזרה / רוג'ר ואני / יומן המהפכה

 

זבנג וגמרנו – אלימות על המסך

קהל יעד: כיתות ט'-יב'

האלימות העסיקה רבות את הקולנוע מימיו הראשונים. כיצד היא מתבטאת בסרטים שונים? איך מתמודדים אתה בימאים שונים ואיזה מסר חברתי ואנושי הם מבקשים לשקף באמצעותה? קיצור תולדות האלימות הקולנועית.

מרצים: ד"ר זוהר אלטמן-רביד / אדוה מגל כהן

סרט: בעולם טוב יותר

 

סמים והתמכרויות - התנהגויות סיכוניות של בני נוער

קהל יעד: כיתות ח'-יב'

השלכות ההתמכרות לסמים ואלכוהול בקרב מתבגרים. בני הנוער היום, מתמודדים עם מערכות לחצים ומציאות המאתגרת אותם יום יום מבלי להציב גבולות או אלטרנטיבות אחרות. על הסיכון, כוח הרצון, לחץ חברתי וכוחם המתקן והתומך של דמויות חיוביות בחיינו.

מרצים: אדוה מגל / ד"ר אודיה כהן-רז

סרט: מישהו לרוץ אתו, על פי הרומן של דוד גרוסמן

 

אבודים ברשת

קהל יעד: כיתות ז'-יב'

ההרצאה תעסוק בעידן האינטרנט והשלכותיו על עולמם של בני הנוער. השתקפותם הקולנועית של החיים במציאות דיגיטלית מתעתעת ומנוכרת, שמאמצת קודים של תוכניות ריאליטי - נטולי הגנות ופרטיות. על התהום הפעורה בין הממשי לוירטואלי ועל הריגוש לצד הסכנה.

מרצה: אדוה מגל כהן

סרטים: קטפיש / הרשת החברתית / המופע של טרומן / הטוקבקיסטים / משחקי הרעב

 

ניסים ברשת

קהל יעד: כיתות י'-י"ב

ההרצאה תעסוק בעידן האינטרנט והשלכותיו על אמנים אנונימיים בתחילת דרכם ועל ההיבט החיובי של הכפר הגלובלי דרך הסרט התיעודי פרינסס שואו – סיפורה של צעירה מניו אורלינס החולמת להתפרסם.. היא מעלה שירים שכתבה והלחינה לרשת. מוזיקאי ישראלי מגלה אותה והולך לשנות לה את החיים. סרט רגיש על בדידות, כישרון, התמדה והצלחה בעידן הדיגיטלי.

מרצה: אדוה מגל כהן

 

 

 

 

מנהרת הזמן: קולנוע והיסטוריה

קהל יעד: כיתות ט'-יב'

ההרצאה תעלה שאלות בדבר מעמדו של סרט הקולנוע כמסמך היסטורי וכיוצר תודעה היסטורית: האם סרט תקופתי צריך להיצמד  לעובדות? ומהן גבולות הפרשנות היצירתית של היוצר?  מסע קולנועי בזמן.

מרצים: רון עופר / אדוה מגל כהן

סרטים: ארגו / מבצע חמנייה / זליג

 

קולנוע והישרדות: מבחן האדם מול איתני הטבע

קהל יעד: ז'-י"ב

אחד המיתוסים המרתקים שהקולנוע בוחר לשוב אליו שוב ושוב הוא התמודדותו של אדם בודד, רחוק מכל ציוויליזציה, עם הטבע ועם עצמו. קולנוע "פיזי" שקל לבני נעורים להתחבר אליו אך בו בזמן מעורר שאלות מהותיות על נפש האדם.

סרט: להתחיל מחדש / חיי פיי / הכל אבוד