סגור
לתכנית החודשית
אשכול הרצאות בנושא קסם הקולנוע והאנימציה

אמנות האנימציה – מבוא חוויתי

קהל יעד: כיתות ז'-ט'

מבוא לאנימציה מודרנית כז'אנר יעיל להעברת מסרים וככלי ביטוי נדיר לעולם הדמיון והפנטסיה. המפגש יוקדש להיכרות עם סוגי האנימציה השונים ואמנות מחשב בתלת מימד בשילוב קטעים מתוך סרטים נדירים ואיכותיים.

מרצה: האנימטור דודו שליטא

סרט: למעלה

קסם הקולנוע

קהל יעד: כיתות ז'-ט'

תוכן: מפגש העוסק בהיסטוריה הקסומה של הקולנוע בליווי דוגמאות מתוך סרטים של חלוצי הקולנוע ומתוך סרטי קולנוע המספרים את קורותיו. המסע הקולנועי יסתיים בהקרנת תלת-ממד של הסרט "הוגו" המספר את סיפורו של חלוץ הקולנוע מלייס ומבוסס על הטכנולוגיות החדישות ביותר של המדיום הקולנועי.

מרצה: עמרי לוי / אדווה מגל כהן / ד"ר אודיה כהן רז

סרט: הוגו

 

מבע קולנועי: שלושה מפגשים

מפגש ראשון: העריכה

" אם הסרט הוא הגוף -העריכה היא הלב" (ז'אן לוק גודאר)

תוכן: המפגש יוקדש להיכרות עם סוגי העריכה השונים -  תאוריית המונטאז' הרוסית, עריכה מקבילה, התאוריות של ויליאם מארץ', עריכה קליפית, עריכה לא לינארית. באמצעות דוגמאות נראה כיצד העריכה משמשת ככלי "יעיל" להעברת סיפור, אך גם להטמעת מסרים בפרסומות.

סרט: ממנטו  

 מפגש שני: הצילום

"כל סרט הוא מסע גילוי חדש עבורי של אור וצבע" (ויטוריו סטוררו)

מה תפקידו של הצלם וכיצד הוא משפיע על אופיו הסופי של הסרט? דוגמאות מתוך עבודותיהם של גדולי הצלמים: ויטוריו סטוררו, גורדון ויליס, נסטור אלמנדרוס, סוון ניקויסט ואחרים. שיטות צילום והשפעתן הרגשית על הצופה (צילום סטאטי, צילום מהכתף, ועוד זויות צילום והאפקט הרגשי שכל עמדת מצלמה שונה יוצרת.

סרט: אפוקליפסה עכשיו, ימים ברקיע, דיק טרייסי

 מפגש שלישי: שימוש בסאונד ובמוזיקה

 לא לחינם מורכבת המילה קולנוע מהמילים קול + נוע. מה תפקידו של הסאונד בסרט? כיצד משתמשים בו? מה השפעתה הרגשית של המוסיקה בסרט ואיך משפיעים סוגי מוסיקה שונים על הצופה? היכרות עם כמה מגדולי המוזיקאים בהיסטוריה של הקולנוע: נינו רוטה, אניו מוריקונה, ג'ון ויליאמס, דני אלפמן, ואחרים. סרט: השיחה / סיפור פשוט