סגור
לתכנית החודשית
ירושלים – הרבעים

"הרבעים" הוא פרויקט קולנועי ייחודי המזמין ארבעה במאים בינלאומיים ידועים מרחבי העולם - טוד סולונדז ("אושר", "ברוכים הבאים לבית הבובות"), אנה מוילארט ("האמא השנייה", "אל תקרא לי בן"), מוחסן מחמלבאף ("ליקוי חמה בקנדהאר", "סלאם סינמה") וארסינה חנג'יאן ("אררט", "לאחותי"), לכתוב ולביים סרטים קצרים בעיר העתיקה בירושלים - ברובע היהודי, המוסלמי, הנוצרי והארמני. כל במאי יספר סיפור עכשווי ברובע שונה של העיר העתיקה וארבעת החלקים ירכיבו סרט קולנוע באורך מלא.

על אף גודלה הפיזי (פחות מקמ"ר אחד), העיר העתיקה היא מרחב עמוס ומרתק, מבוך של זהויות, תרבויות, דתות וקונפליקטים, מקום מורכב ופרדוקסלי שמתקיימים בו היומיומי לצד הנשגב, המציאות והחלום, קיום משותף לצד חומות.

הסרט יאתגר תפיסות של זהות, ייתן ביטוי למגוון האנושי והתרבותי שמתקיים בעיר העתיקה- לסיפורים אנושיים ומרגשים שיכולים להתקיים רק בה, ויעניק מבט אחר – חיצוני ובינלאומי – על העיר, שמציתה מאז ומעולם את ליבותיהם ודמיונם של מיליוני אנשים בעולם – גם אם מעולם לא ביקרו בה. כל אחד מחלקי הסרט יציע פרספקטיבה אחרת, אך כולם יעסקו באמונה, והפרשנות האישית שכל אחד מהבמאים/יות נותנים לה בהקשר של ירושלים – המקום היחיד בעולם הקדוש עבור ארבעת הדתות.

הפרויקט הוא יוזמה משותפת של גרין פרודקשנס ואימפולס פיקצ'רז (ישראל), בשיתוף פעולה עם סיקס איילנד פרודקשנס (קנדה), מיגדל פילמס (ברזיל), יחד עם הבמאי ערן ריקליס ("שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", "ערבים רוקדים") המנהל האמנותי של הפרויקט. 

הפרויקט נעשה בתמיכת סרטי יונייטד קינג ובשיתוף פעולה עם פסטיבל ירושלים, שמארח את הבמאים לסדנת כתיבה במהלך פסטיבל ירושלים. במהלך הסדנה יוכלו הבמאים להכיר לעומק את העיר העתיקה ואת הרובע שבו בחרו לעסוק, ולעבוד על התסריטים שלהם. הסרט צפוי להצטלם בירושלים בקיץ 2018 ויופץ במהלך שנת 2019.