סגור
לתכנית החודשית

Burrow

בימוי: מדלן שרפיאן
| 6 דקות

ארנבת צעירה יוצאת למסע כדי לחפור את מחילת החלומות שלה, למרות שאין לה מושג מה היא עושה. במקום לחשוף בפני שכניה את חולשותיה, היא הולכת ומתחפרת עמוק יותר ויותר בבעיה. אוסקר 2021: הסרטים הקצרים - אנימציה

DNA

בימוי: מאיוון
| 90 דקות

פריז בשיא הקיץ. העיר נטושה. נז' מגיעה לבית האבות בקביעות כדי לבקר את סבה האלג'יראי, אמיר, שגידל אותה וסיפק לה הגנה מתמדת מפני הוריה הרעילים. מותו של הסב יביא להסלמה במתחים המשפחתיים ויוביל את נז' למשבר זהות עמוק. סרטה החדש של מאיוון, שבו היא גם מככבת לצד לואי גארל ופאני ארדן.

Yes People

בימוי: גיסלי דארי האלדורסון
| 9 דקות

חבורה מגוונת של אנשים ניצבת בוקר אחד בפני המאבק היומיומי, הכולל עבודה, בית ספר ושטיפת כלים. מערכות היחסים שלהם עומדות למבחן במהלך היום, וכך גם כישורי ההתמודדות שלהם. אוסקר 2021: הסרטים הקצרים - אנימציה

Zola

בימוי: ג'ניקזה בראבו
| 90 דקות

זולה היא מלצרית מדטרויט וחשפנית לעת מצוא. במהלך עבודתה במסעדה היא נתקלת בסטפני, חשפנית נוספת, המציעה לה להצטרף לסוף שבוע של ריקודים ומסיבות שיניב לה הכנסה מהירה. אך מה שנדמה תחילה כנסיעה מלהיבה הופך עד מהרה לאודיסיאה מטורללת במיוחד באדיבותם של החברה החדשה ובן הזוג האידיוט שלה, סרסור מלחיץ וגם כמה גנגסטרים מקומיים.

אִברהים

בימוי: סמיר גוסמי
| 79 דקות

אברהים מתגורר בשיכון בפאתי פריז עם אביו, אחמד, טיפוס רציני ומופנם. היחסים בין השניים עכורים. בהשפעת חברו הטוב, אברהים נגרר לבצע מעשה בלתי חוקי. הוא נתפס, ומגלגל אל אביו חוב גבוה ובלתי צפוי המסכן את הקידום המקצועי שאליו הוא משתוקק – ואת סיכוייו לשקם את כבודו העצמי. סרט הביכורים המרגש של סמיר גוסמי, שנבחר להשתתף בפסטיבל קאן אשתקד.

אַזוֹר

בימוי: אנדריאס פונטנה
| 100 דקות

איוואן דה־ויל, בנקאי פרטי מז'נבה, נוסע לארגנטינה בעיצומה של הדיקטטורה כדי להחליף את שותפו העסקי, שעקבותיו נעלמו בן לילה. בין טרקלינים מהוסים, בריכות שחייה וגינות מפוארות הנתונות למעקב הדוק מתנהל דו־קרב בין שני בנקאים שכל אחד מהם מגלם סגנון עבודה שונה בתכלית, אך שניהם שותפים לקולוניאליזם חשאי וחסר רחמים.

הקרנות קבועות

האב

בימוי: פלוריאן זלר
| 97 דקות

אנתוני בן ה-80 (אנתוני הופקינס) הוא איש קשה, תובעני ומתבודד, שדוחה כל מטפל שמציגה בפניו בתו אן (אוליביה קולמן). הבת המיואשת לא מסוגלת יותר לערוך ביקורים יומיומיים אצל אביה החולה, ומתקשה במיוחד להתמודד עם בעיות הזיכרון המחריפות שלו. האם האב, שנאחז במציאות החמקמקה בשארית כוחותיו, מסוגל לשמור על זהותו אם הוא אינו זוכר את עברו?

האגדה על הסרטן הענק

בימוי: אלסיו ריגו דה־ריגי, מתיאו זופיס
| 106 דקות

איטליה של ימינו. כמה ציידים נזכרים באגדה על לוצ'יאנו, שתיין מכפר איטלקי נידח בשלהי המאה ה-19 שנקלע לסכסוך עם הנסיך ששלט באזור. לאחר שאהובתו נופלת קורבן למעשיהם האלימים של מקורבי הנסיך, לוצ'יאנו יוצא למסע נקמה בלתי מחושב שיוביל אותו לגלוּת בדרום אמריקה. יצירה חכמה ומלאת קסם שהוקרנה בפסטיבל קאן האחרון.

האדם הגרוע בעולם

בימוי: יואכים טרייר
| 127 דקות

ג'ולי (רנאטה ריינסב, זוכת פרס השחקנית בפסטיבל קאן) כבר כמעט בת 30, אך חייה עדיין שרויים בכאוס קיומי. בן זוגה דוחק בה להתמסד ולהקים משפחה, אך ערב אחד היא נקלעת למסיבה ופוגשת גבר אחר, צעיר ומלא קסם. המפגש עמו מוביל אותה להתמסר לעוד מערכת יחסים – בתקווה שהפעם תמצא את משמעות החיים. דרמה חכמה ומרגשת מאת הבמאי הסקנדינבי המהולל יואכים טרייר.

אוזינימאז'

בימוי: אולריקה אוטינגר
| 10 דקות

מונטאז' של תיעוד ארכיטקטוני תעשייתי, נוף עירוני של ברלין וסצנות מתוך טרילוגיית ברלין של אולריקה אוטינגר: "כרטיס ללא חזרה", "פריק אורלנדו" ו"דוריאן גריי במראת העיתונות הצהובה". קצרים – אולריקה אוטינגר

אופרה

בימוי: אריק או
| 9 דקות

פרויקט אנימציה שניתן להגדיר כגרסה מונפשת עכשווית של ציורי הקיר מתקופת הרנסנס. נכתב ובוים בידי יוצר הסרטים זוכה האוסקר אריק או, בעברו אנימטור בפיקסאר. אוסקר 2021: הסרטים הקצרים - אנימציה

אור טבעי

בימוי: דינש נוג'
| 103 דקות

ברית־המועצות תחת הכיבוש הגרמני. אישטבן סמטקה הוא איכר הונגרי המשרת ביחידה מיוחדת שנשלחה לאתר קבוצות של פרטיזנים. בדרכם לכפר מרוחק נקלעים החיילים למתקפה של כוחות אויב. לאחר שמפקד היחידה נופל והכאוס משתלט על הסיטואציה, סמטקה נאלץ להתגבר על פחדיו ולתפוס פיקוד. זוכה פרס הבימוי בפסטיבל ברלין.

אחוז בי חזק

בימוי: מתייה אמלריק
| 97 דקות

התקציר הרשמי של סרט זה קצר במיוחד: "נדמה כי מדובר בסיפור על אשה שעזבה". ובאמת, בטרם צפייה כדאי לא לדעת יותר מדי על הסרט, שנפתח באופן אניגמטי אך בהמשך הולך ומתבהר. במרכזו עומדת הופעה מופתית של ויקי קריפס ("חוטים נסתרים") כאם לשניים השרויה במשבר רגשי מתמשך. עבודת הבימוי השישית של השחקן המוכר מתייה אמלריק, שקצרה תשואות בפסטיבל קאן.

האחות היפה

בימוי: ג'וזף קובוטה־ולאדיקה
| 85 דקות

קיילי, אלופת אִגרוף לשעבר, מחליטה לצאת למסע מסוכן לאיתור אחותה הצעירה, שעקבותיה נעלמו כליל. היא משתלבת ברשת סחר בנשים במטרה להתחקות אחר צעדי האחות ולטפס בשרשרת הפיקוד עד שתגיע לאיש שאחראי להיעלמותה. מותחן אפל ומסוגנן בהפקת דארן ארונופסקי, שזכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל טרייבקה האחרון. לגילאי 18+

האי של ברגמן

בימוי: מיה הנסן־לאב
| 112 דקות

כריס וטוני מחליטים להעביר קיץ של כתיבה באי השבדי פארו, המקום שבו התגורר ופעל הבמאי האגדי אינגמר ברגמן. שניהם קולנוענים – הוא יוצר מבוסס ומוערך, והיא עדיין בתחילת דרכה. בזמן שהתסריטים שלהם מתקדמים והם מתוודעים אל הנופים עוצרי הנשימה של האי, הגבולות שבין מציאות ובדיה מיטשטשים ומערערים את אהבתם.

איילי

בימוי: ג'מילה ויגנוט
| 82 דקות

אלווין איילי היה מהכוריאוגרפים החשובים ביותר בהיסטוריה של המחול המודרני. ב-1957 ייסד את הלהקה הקרויה על שמו, שהיתה הראשונה להציב במרכז את הגוף האפרו־אמריקאי. הבמאית ג'מילה ויגנוט יצרה דיוקן תיעודי מקיף ועתיר חומרי ארכיון, המציג את דמותו של אמן מבריק שנאלץ להתמודד עם שלל אתגרים בחייו המקצועיים והאישיים.

איך נתת לזה לקרות

בימוי: יאיר אשר, איתמר לפיד
| 103 דקות

ישי, פסנתרן ג'אז, חוזר לתל אביב מפריז אחרי שנים. אחיו עומר ושותפו לדירה חיים מהיד לפה אבל מנצלים כל רגע כדי לתכנן את המסיבה הבאה. בתוך בליל מסיבות, סמים, סקס ומפגשים אקראיים עם שלל טיפוסים מטולטלים ומבולבלים, האחים מחפשים לחזור אחד לחייו של השני.

אימהות אמיתיות

בימוי: נעמי קוואסה
| 140 דקות

סרטה החדש של הבמאית היפנית המוערכת והאהובה נעמי קוואסה ("אן"). אחרי שנים של נסיונות להיכנס להריון, סאטוקו ובעלה מחליטים להיעזר בסוכנות אימוץ. הם מאמצים תינוק מתוק ושובה לב, ומגדלים אותו יחד. כעבור כמה שנים מתייצבת אצלם נערה צעירה בשם היקארי, טוענת שהיא האם הביולוגית של הילד ומאיימת לחשוף בפניו שהוא מאומץ אם לא תקבל מבני הזוג סכום כסף גדול.

אין רשע בעולם

בימוי: מוחמד רסולוף
| 150 דקות

סרטו של מוחמד רסולוף, שזכה בפרס דוב הזהב בפסטיבל ברלין אשתקד, מורכב מארבעה סיפורים שונים אך קשורים משרטטים יחד עולם עתיר ניגודים שבו בני אדם מנסים למצוא את חירותם בארץ שבה לחירות יש מחיר. הסרט גרף ביקורות נלהבות וסחף אחריו גם את הצופים עם תסריט מבריק ומפתיע, משחק אנושי ונוגע ללב, ומסר אמיץ.

איפה אנה פרנק

בימוי: ארי פולמן
| 99 דקות

"איפה אנה פרנק", סרט האנימציה המרהיב של ארי פולמן ("ואלס עם באשיר"), שהוקרן השנה בפסטיבל קאן, הוא עיבוד מקורי לסיפורה המוכר של אנה פרנק. במרכז העלילה ניצבת קיטי, חברתה הדמיונית של אנה, שמתעוררת בעוד שנה מהיום בבית אנה פרנק באמסטרדם בלי לדעת שעברו יותר מ-75 שנה מאז תום המלחמה.