סגור
לתכנית החודשית

DNA

בימוי: מאיוון
| 90 דקות

פריז בשיא הקיץ. העיר נטושה. נז' מגיעה לבית האבות בקביעות כדי לבקר את סבה האלג'יראי, אמיר, שגידל אותה וסיפק לה הגנה מתמדת מפני הוריה הרעילים. מותו של הסב יביא להסלמה במתחים המשפחתיים ויוביל את נז' למשבר זהות עמוק. סרטה החדש של מאיוון, שבו היא גם מככבת לצד לואי גארל ופאני ארדן.

אִברהים

בימוי: סמיר גוסמי
| 79 דקות

אברהים מתגורר בשיכון בפאתי פריז עם אביו, אחמד, טיפוס רציני ומופנם. היחסים בין השניים עכורים. בהשפעת חברו הטוב, אברהים נגרר לבצע מעשה בלתי חוקי. הוא נתפס, ומגלגל אל אביו חוב גבוה ובלתי צפוי המסכן את הקידום המקצועי שאליו הוא משתוקק – ואת סיכוייו לשקם את כבודו העצמי. סרט הביכורים המרגש של סמיר גוסמי, שנבחר להשתתף בפסטיבל קאן אשתקד.

אחוז בי חזק

בימוי: מתייה אמלריק
| 97 דקות

התקציר הרשמי של סרט זה קצר במיוחד: "נדמה כי מדובר בסיפור על אשה שעזבה". ובאמת, בטרם צפייה כדאי לא לדעת יותר מדי על הסרט, שנפתח באופן אניגמטי אך בהמשך הולך ומתבהר. במרכזו עומדת הופעה מופתית של ויקי קריפס ("חוטים נסתרים") כאם לשניים השרויה במשבר רגשי מתמשך. עבודת הבימוי השישית של השחקן המוכר מתייה אמלריק, שקצרה תשואות בפסטיבל קאן.

האחות היפה

בימוי: ג'וזף קובוטה־ולאדיקה
| 85 דקות

קיילי, אלופת אִגרוף לשעבר, מחליטה לצאת למסע מסוכן לאיתור אחותה הצעירה, שעקבותיה נעלמו כליל. היא משתלבת ברשת סחר בנשים במטרה להתחקות אחר צעדי האחות ולטפס בשרשרת הפיקוד עד שתגיע לאיש שאחראי להיעלמותה. מותחן אפל ומסוגנן בהפקת דארן ארונופסקי, שזכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל טרייבקה האחרון. לגילאי 18+

איילי

בימוי: ג'מילה ויגנוט
| 82 דקות

אלווין איילי היה מהכוריאוגרפים החשובים ביותר בהיסטוריה של המחול המודרני. ב-1957 ייסד את הלהקה הקרויה על שמו, שהיתה הראשונה להציב במרכז את הגוף האפרו־אמריקאי. הבמאית ג'מילה ויגנוט יצרה דיוקן תיעודי מקיף ועתיר חומרי ארכיון, המציג את דמותו של אמן מבריק שנאלץ להתמודד עם שלל אתגרים בחייו המקצועיים והאישיים.

אם הרוח צונחת

בימוי: נורה מרטירוסיאן
| 100 דקות

סרטה של נורה מרטירוסיאן לוקח אותנו אל נמל תעופה שומם ברפובליקה קווקזית שהכריזה על עצמאות. אנו מתוודעים למקום ולאנשיו דרך אלאן (גרגואר קולן), שליח צרפתי של ארגון תעופה בינלאומי, שהגיע למקום כדי להעריך את כשירותו לפעילות סדירה, כזו שתאפשר תנועה ותזרים חמצן כלכלי למדינה המבודדת.

אמא טובה

בימוי: חפסיה הרזי
| 99 דקות

נורה, עובדת ניקיון בשנות ה-50 לחייה, עושה הכל למען משפחתה, המתגוררת בשיכון במארסיי. היא מודאגת ממצבו של בנה הבכור, אליאס, שנתון במעצר כבר כמה חודשים בעקבות שוד שביצע וממתין למשפטו ברגשות המשלבים תקווה וחרדה. הסרט השתתף בתחרות "מבט מסוים" בפסטיבל קאן וזיכה את שחקניו בפרס האנסמבל.

ארכיפלג

בימוי: פליקס דופור־לפרייר
| 72 דקות

"ארכיפלג" לוקח אותנו למסע לא שגרתי בקוויבק, המתוארת בסרט שלפנינו באמצעות קומפוזיציות מפתיעות של אנימציה מרהיבה בשלל טכניקות. במאי הסרט, פליקס דופור־לפרייר, שנולד בפרובינציה הקנדית, משלב אלמנטים תיעודיים ובדיוניים לכדי מסה קולנועית ייחודית בניסיון לפענח מה הופך פיסת אדמה לאזור או לקהילה מוגדרת.

אש בהרים

בימוי: אג'יטפל סינג
| 84 דקות

אי שם בכפר הודי יפהפה בלב ההימלאיה, אם צעירה המפרנסת משפחה שלמה חוסכת כסף לטובת הטיפולים של בנה החולה. אלא שבעלה, אלכוהוליסט מדופלם, מאמין שהמזור האמיתי לכל בעיותיהם הוא בכלל טקס שאמאני יקר במיוחד. מעשייה קולנועית מפתיעה המטפלת במתחים מוכרים באופן מקורי ובכישרון רב.

בל

בימוי: מאמורו הוסודה
| 121 דקות

סרטו החדש והמרהיב של אשף האנימציה מאמורו הוסודה ("מיראי"). סוזו היא תלמידת תיכון בת 17 שחיה עם אביה בכפר מרוחק. כבר שנים ארוכות שהיא נחבאת אל הכלים. יום אחד היא נקלעת לרשת אינטרנטית חדישה הנקראת "יו", ובה 5 מיליארד חברים. שם היא כבר לא סוזו, אלא בל – זמרת מוכשרת ובעלת שם עולמי.

ג'יין מאת שרלוט

בימוי: שרלוט גינסבורג
| 90 דקות

השחקנית והמוזיקאית המצליחה שרלוט גינסבורג מגישה תיעוד אינטימי ויוצא דופן של אמה – השחקנית, הזמרת והבמאית ג'יין בירקין. במהלך סיבוב הופעות ביפן ובארצות־הברית, בביתה בברטאן ובבית הישן שבו התגוררה בירקין עם בעלה השני ואביה של שרלוט, סרז' גינסבורג, השתיים משוחחות מול העדשה על העבר, ההווה והעתיד.

הגברים שלנו

בימוי: רייצ'ל לאנג
| 106 דקות

סרטה של רייצ'ל לאנג, שנעל את מסגרת "שבועיים של במאים" בפסטיבל קאן, מספק מבט מרתק על משפחות בלתי שגרתיות: גברים המגיעים לצרפת מכל העולם כדי להצטרף לליגיון הזרים – ונשותיהם, המתלוות אליהם. בין פטרולים בערי צרפת לשהוּת במאלי ומאבק בארגונים קיצוניים, הנשים מנסות לנהל שגרת חיים ונאבקות לשימור האהבה.

גגארין

בימוי: פאני ליאטאר, ז'רמי טרוי
| 97 דקות

יורי, נער המתגורר בשיכון ענק בפאתי פריז, חולם להיות אסטרונאוט. כל חייו הוא גר בשיכון הזה, שנקרא על שם הקוסמונאוט יורי גגארין. הבניין כמו שזור בחייו – בו חקוקים זכרונותיו, ובו נמצאות המשפחה והקהילה שגידלו אותו. כשמתפשטות באזור חדשות על תוכנית להרוס את המקום, יורי וחבריו מחליטים לעשות הכל כדי להצילו, גם כשנדמה שכל שאר הדיירים כבר הרימו ידיים.

גורמי אנוש

בימוי: רוני טרוקר
| 102 דקות

נינה ויאן, זוג גרמני־צרפתי, עומדים בראש משרד פרסום משגשג. לקוח חדש מהעולם הפוליטי מוביל את השניים לעימות חזיתי. כדי לחמוק מהמתחים הגואים, הם מחליטים לקחת את הילדים אל בית הקיט המשפחתי הטובל בטבע ירוק. הבילוי מקבל תפנית בלתי צפויה כאשר פורץ מסתורי מוציא את המשפחה מאיזון.

גליץ' במטריקס

בימוי: רודני אשר
| 108 דקות

האם ייתכן שאנו חיים בסוג של סימולציה, ושעולמנו כלל אינו אמיתי? כדי לדון ברעיון המהפכני הזה, הבמאי רודני אשר ("חדר 237") צולל אל מחוזות המדע, הפילוסופיה ותיאוריות הקונספירציה. הוא הופך כל אבן במטרה לחקור את הנושא, תוך שימוש מבריק באבני דרך תרבותיות דוגמת "מטריקס" וראיונות עם אנשים שונים ומשונים הנטועים בתוך אווטארים דיגיטליים.

הכיתה של מר בכמן

בימוי: מריה שפת
| 217 דקות

מר בכמן הוא מורה בחטיבת ביניים בעיר תעשייתית במרכז גרמניה. רוב תלמידיו הם מהגרים או בני מהגרים. בזכות שיטות הלימוד מעוררות ההשראה שאימץ, הוא מצליח למצוא איתם שפה משותפת. הבמאית מריה שפת עוקבת אחריו באותם קשב ואורך רוח שהוא מפגין כלפי תלמידיו, והתוצאה היא סרט תיעודי שזכה בפרס חבר השופטים ובפרס הקהל בפסטיבל ברלין האחרון.

לא שמה זין

בימוי: עמנואל מאר, ז'ולי לקוסטר
| 115 דקות

סרט הביכורים של עמנואל מאר וז'ולי לקוסטר מספק הצצה מרתקת ומקוממת לעולמם של הדיילים והדיילות בחברות הלואו־קוסט, ובמקביל משרטט דיוקן של צעירה שמבחינתה כולם יכולים לקפוץ לה. בהמשך מתברר מהיכן נובעת תחושת הניכור שלה. אדל אקסרקופולוס מצוינת כתמיד בתפקיד הראשי, בסרט שזכה לשבחים רבים ולפרס במסגרת "שבוע הביקורת" בפסטיבל קאן האחרון.

המסע

בימוי: לואי גארל
| 67 דקות

מריאן, אבל ובנם בן ה-13 ז'וזף חיים יחד בדירה פריזאית. השגרה הבורגנית שלהם מופרת לאחר שההורים מגלים כי בנם מכר בחשאי שורה של חפצים בעלי ערך שאסף מהבית כדי לממן פרויקט אקולוגי באפריקה. סרטו החדש של השחקן המוערך לואי גארל ("החולמים"), שבו הוא מככב לצד זוגתו לחיים, לטיסיה קסטה.  

פלייליסט

בימוי: נינה אנטיקו
| 86 דקות

סופי מתקבלת לעבודה בהוצאת ספרים פריזאית נחשבת המתמחה בקומיקס. אבל האם זה החלום שלה? לא ממש. היא היתה מעדיפה שההוצאה תפרסם את העבודות שלה. כשהיא נכנסת להריון ומשתפת בכך את בן זוגה, הכל מתפוצץ. הם נפרדים, והיא נאלצת לשוב לעבוד כמלצרית. דרמה קומית קטנה ושנונה בשחור־לבן, בכיכובה של השחקנית המדוברת שרה פורסטייה.

קריפטוזו

בימוי: דאש שו
| 95 דקות

קריפטידים הם יצורים, בעיקר בעלי חיים, הנחשבים בדרך כלל מיתולוגיים, דמיוניים או נכחדים, ואשר ייתכן שנצפו על ידי בני אדם – אך ללא הוכחה מדעית. כשזוג אוהבים שיצא להרפתקה מינית ביערות נתקל בקריפטיד מסוג חד קרן, העלילה מתחילה להסתבך. יצירת אנימציה יוצאת דופן ועטורת שבחים הפותחת צוהר אל עולמות בלתי נתפסים.

רופא הלילה

בימוי: אלי וז'מן
| 82 דקות

מותחן אפל של הבמאי הצרפתי אלי וז'מן, על רופא שעובד בלילות ברחובות האפלים של פריז ומוצא עצמו מסובך מכל עבר. הרשויות מתנכלות לו, טיפוסים מפוקפקים מאיימים עליו, זוגתו מאיימת לעזוב, והוא נקלע למשולש אהבה עם בן דודו ועם רוקחת שהוא מקיים איתה קשר אישי ומקצועי שעובר על כל הכללים האתיים האפשריים.

תפוחים

בימוי: כריסטוס ניקו
| 90 דקות

בעיצומה של מגפה עולמית שגורמת להפרעות בזיכרון, אריס נקלע לתוכנית שיקום ייחודית שנועדה לסייע למטופלים לגבש זהות חדשה. הטיפול החדשני, שבמסגרתו הוא נדרש לבצע משימות שונות האמורות לחקוק בתודעתו זכרונות חדשים, מוביל אותו לפגוש באנה, שנמצאת במצב דומה לשלו. הקשר שנרקם בין השניים גורם לו לבחון מחדש את צעדיו ולקבל החלטות משמעותיות.

תקשיב

בימוי: אנה רושה דה־סוסה
| 74 דקות

דרמה מרגשת שזיכתה את יוצריה בפרס לסרט הביכורים המצטיין בפסטיבל ונציה. בפרברים של לונדון, אב ואם מגדלים את שלושת ילדיהם ומתקשים לגמור את החודש. תקרית בית ספרית שבמרכזה בתם החירשת מעוררת חשדות באשר לתנאים שבהם חיים הילדים בבית ומכניסה לפעולה את שירותי הרווחה. כעת ייאלצו ההורים לצאת למאבק קורע לב בניסיון לשמור על שלמות המשפחה.

תשעה ימים

במאי: אדסון אודה
| 124 דקות

סרט הביכורים של אדסון אודה, שהוקרן לראשונה בפסטיבל סאנדנס אשתקד וזכה לשבחי הביקורת, עוקב אחר גבר מתבודד העורך ראיונות ומבדקים לשורה של מועמדים – נשמות שטרם נולדו – שמי שלא יעמוד בהם נידון לאבדון. התהליך השגרתי הזה מקבל תפנית מפתיעה כשאחת המועמדות, אשה יוצאת דופן, מאלצת אותו להתבונן מחדש על עברו.