סגור
לתכנית החודשית

אהובה עוזרי צלצולי פעמונים

בימוי: עופר פנחסוב
| 96 דקות

בקיץ 1999, אחרי 23 שנות שתיקה, המוזיקאית המחוננת אהובה עוזרי, השופר של "ישראל השנייה", מתכננת קאמבק ומקליטה אלבום חדש – "צלצולי פעמונים". באמצעות קטעי ארכיון נדירים עוקב הסרט אחר תהליך הפקת האלבום ומשרטט את מסלול חייה.

 

בסינמטק

הגורם האנושי

בימוי: דרור מורה
| 105 דקות

מבט מתוך החדר על תהליך השלום, מסוף שנות ה-80 ועד היום.

דני קרוון

בימוי: ברק הימן
| 66 דקות

בהיותו כמעט בן 90 יוצא דני קרוון, חתן פרס ישראל לאמנות, אשר פסליו הסביבתיים פזורים ברחבי העולם, למסע רגשי ופוליטי שבמהלכו נחשפת דמותו המורכבת והמסעירה של אמן ייחודי ורב השפעה.

ילדים

בימוי: עדה אושפיז
| 128 דקות

שלוש בנות ושני בנים פלסטיניים, בני 6–17, ממזרח ירושלים וחברון, חושפים את הסיפור הפחות מוכר של ילדות תחת כיבוש. מבט אחר על הדור השלישי והרביעי לכיבוש.

 

מה היה קורה אילו? אהוד ברק על מלחמה ושלום

בימוי: רן טל
| 85 דקות

האם מנהיג יכול להשפיע על המציאות, או שכמו כל בן אנוש הוא נזרק אל בין גלי ההיסטוריה ללא יכולת להשפיע עליה באופן מהותי? 20 שנה לאחר שהפסיד את ראשות הממשלה בעקבות כשלון ועידת קמפ־דייוויד, כשהוא בן 78, מביט אהוד ברק על ההיסטוריה של מדינת ישראל ושואל: מה היה קורה אילו?

בסינמטק

מורנוב

בימוי: חן שלח
| 70 דקות

מתחת לבתיה של שכונת מורנוב בוורשה קבורים הריסותיהם של בתים ורחובות שבעבר שקקו חיים יהודיים. במלחמת העולם השנייה הם היו לב לבו של גטו ורשה. מורנוב המודרנית חיה את ההווה, אך נדמה שמתחתיה עדיין רוחשים החיים שנקברו ונמחקו.

 

המניע

בימוי: טלי שמש, אסף סודרי
| 110 דקות

35 שנה אחרי הטבח בעין־כרם, שבמהלכו נער בן 14 ירה מטווח אפס באביו, באמו ובשתי אחיותיו, הבמאים טלי שמש ואסף סודרי יוצאים לפענח מה בדיוק קרה שם, לפצח את דמותו המורכבת של הרוצח ולעמוד על הניגוד בין דמותו של הנער קר הרוח ונעים ההליכות לבין המעשה המפלצתי שביצע.

 

מרפסת

בימוי: אלעד דוידוביץ'־שיקוביץ'
| 50 דקות

בחור צעיר יושב במרפסת. ממנה הוא מביט על החברה הישראלית, אבל גם אל תוך נפשו שלו. זו תצפית עמוקה, כואבת ואמיצה על עצמו, על משבר הזוגיות שבו הוא שרוי ועל הקשר עם הוריו. כל זה קורה בשבוע הכי ישראלי בשנה, בין ימי הזיכרון ועד יום העצמאות.