סגור
לתכנית החודשית

גאלה

בכורות חגיגיות • כוכבי קולנוע • סרטים לקהל רחב
הקרנות קבועות

אנטומיה של נפילה

בימוי: ז'וסטין טרייה
| 151 דקות

יצירת המופת שזכתה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן, בבימויה של הקולנוענית הצרפתייה ז'וסטין טרייה. עלילת הסרט עוקבת אחר סופרת מצליחה (סנדרה הולר, "טוני ארדמן") שבן זוגה מוצא את מותו בנפילה מחלון. החקירה שוללת את האפשרות שמדובר בתאונה. האם הוא שם קץ לחייו, או שמא היא דחפה אותו? חקר האמת יעלה שאלות נוקבות על זוגיות, הורות והדינמיקה בין המגדרים.

בריכת אינסוף

בימוי: ברנדון קרוננברג
| 117 דקות

סרטו של ברנדון קרוננברג הוא אחד הסרטים המקוריים והמצמררים של השנה. במרכז העלילה עומד סופר כושל היוצא עם זוגתו לנופש ברפובליקת בננות אקזוטית. החופשה הפסטורלית נהרסת כשהוא מעורב בתאונת פגע וברח ונחשף למערכת הענישה יוצאת הדופן של המקום. העונש על מעשיו יעמיד במבחן את כל מה שידע על עצמו ועל המין האנושי.

חסרונות

בימוי: רנדל פארק
| 92 דקות

בן, ציניקן בן שלושים ומשהו, צופה בהתפוררות הקשר הזוגי שלו ולא ממש טורח לעשות משהו. לאחר הפרידה הוא מנסה להמשיך בחייו ולצאת לדייטים, אבל זה לא הולך להיות פשוט. מזל שלצדו עומדת חברתו הטובה אליס. "חסרונות" הוא קומדיה שנונה החובטת בכל מה שרק אפשר: נורמות של סקס ומגדר, פוליטיקת הזהויות, סוגיות של גזע ותרבות הפופ.

כרמן

בימוי: בנז'מן מילפייה
| 116 דקות

הכוריאוגרף בנג'מין מילפייה ("ברבור שחור") מביים את סרטו הראשון באורך מלא – עיבוד מוזיקלי חופשי לאופרה של ביזה המתרחש בארצות־הברית של ימינו. כרמן הצעירה נאלצת לברוח מביתה במקסיקו, ומחליטה לחצות את הגבול. הגורל קושר בינה לבין חייל מרינס הסובל מטראומה (פול מסקל). יחד הם חומקים מרשויות החוק ושמים פעמיהם אל עבר לוס־אנג'לס.

מרקל

בימוי: אווה ובר
| 94 דקות

סרטה התיעודי של אווה ובר מגולל את קורותיה של קנצלרית גרמניה לשעבר, האשה הראשונה בתפקיד, דרך קטעי ארכיון מפתיעים וראיונות עם מנהיגים מרחבי העולם: כיצד הצליחה הילדה הרגישה שגדלה במזרח גרמניה, מעבר למסך הברזל, לסחוף מיליוני גרמנים ולהפוך ל"מנהיגה בפועל של העולם החופשי" – ומבלי לוותר על איפוקה, עדינותה, צניעותה וערכיה הצלולים.

על הסף

בימוי: אלחנדרו רוחאס, חואן סבסטיאן ואסקס
| 74 דקות

דיאגו, מתכנן ערים מוונצואלה, ואלנה, רקדנית מברצלונה, מחליטים לעבור לארצות־הברית, "ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות". אך בנמל התעופה דבר מה משתבש, וכדי לצלוח את מסעם עליהם להתמודד עם ההיבטים הבלתי מדוברים של יחסיהם. אף שהוא נמשך רק שעה ורבע, הסרט המינימליסטי הזה מצליח להיות מתוק, כואב, מפתיע ומותח.

הקיר

בימוי: פיליפ ואן־לאו
| 96 דקות

ויקי קריפס מככבת כקצינת סיור במשטרת הגבולות בסרטו החדש של פיליפ ואן־לאו ("בסוריה"), שלוקח אותנו אל הגבול שבין אריזונה ומקסיקו. גישתה הבלתי מתפשרת של הקצינה גורמת לממונים עליה לפקח עליה מקרוב, אך נדמה שהיא מצליחה לשמור על הכללים ולא להסתבך. עד שיום אחד, ברגע של איבוד שליטה, היא יורה למוות במהגר חסר ישע.

 

רק אני ואת

בימוי: ולרי דונזלי
| 105 דקות

כשבלאנש פוגשת את גרגורי, היא מרגישה שמצאה את האחד. מערכת היחסים מתהדקת במהרה והיא בעננים, נסחפת ברומן החלומות שלה. כשהשניים עוברים יחד לעיר חדשה, בלאנש מוצאת עצמה רחוקה מאחותה התאומה וממשפחתה, ולאט־לאט מתחילה לתהות – האם ייתכן שהיא לכודה באחיזתו של גבר מסוכן?

 

התיאוריה של מרגריט

בימוי: אנה נוביון
| 112 דקות

מרגריט היא סטודנטית מבריקה למתימטיקה באוניברסיטה יוקרתית. מעט חריגה חברתית, אבל גאונהביום שבו היא מציגה את התזה שלה מתגלה בה טעות גורלית. היא חשה שעולמה קורס עליה, ופורשת מהלימודים. דווקא ברחוב, לראשונה מחוץ למסגרת הלימודית, היא מתחילה להבין את ערך החיים – ומוצאת כוחות לבנות משהו חדש.