סגור
לתכנית החודשית
קרן משפחת אוסטרובסקי

ג'ורג' אוסטרובסקי (1901–1980), איש עסקים ונדבן שנולד בפינסק וחי בריו דה־ז'ניירו, הציע ויזם את הקמת מבנה סינמטק ירושלים וארכיון הסרטים הישראלי בשנת 1973. ג'ורג' היה מעורב בתכנון ועיצוב אתר הסינמטק בדרך חברון, אך לא זכה לחזות בהשלמתו של המרכז לקולנוע בירושלים (JFC), שנפתח בשנת 1981.

זה למעלה מ-30 שנה מובילה קרן משפחת אוסטרובסקי (OFF) את התמיכה בפעילותו ובתפעולו של המרכז לקולנוע בירושלים, כולל מתן תרומות שנתיות והקצאת משאבים לטובת רכישת סרטים, תוכניות, פסטיבלים, ציוד, יועצי פיתוח וקידום צוות העובדים. קרן משפחת אוסטרובסקי אף יזמה ותרמה את שיפוץ והרחבת קמפוס המרכז וסביבתו. כאשר הסתיים פרויקט זה בשנת 2008, הקרן סיפקה תמיכה נוספת לשדרוג ארכיון הסרטים ולהקדשתו לזכר וים וליה ון־ליר, שותפיו של ג'ורג' לפרויקט.

עד היום היו המרכז לקולנוע בירושלים ופורום הקולנוע (Film Forum) בניו־יורק המוטבים העיקריים של קרן משפחת אוסטרובסקי, לצד מבחר מיזמי תרבות וזכויות אדם בינלאומיים בברזיל, בארצות־הברית ובישראל.

משפחת אוסטרובסקי מצדיעה לצוות ה-JFC, ליוצרים ולכל חובבי הקולנוע המשרים על המקום הזה אווירה חמימה ותוססת בימי הפסטיבל ולכל אורך השנה. אנחנו מתכנסים כאן מדי שנה כדי ליהנות מההשפעה המתמשכת של יוזמתו הברוכה של ג'ורג'.