סגור
לתכנית החודשית

תחרות קולנוע ישראלי תיעודי

לא מוכר

בימוי: אנה אוליקר
| 48 דקות

עותמאן אבו־אג'אג', צעיר בדואי ישראלי, מנסה לשכנע את תושבי הכפר ביר־הדאג' לקבל על עצמם תוכנית ממשלתית להסדרת יישובי הבדואים הבלתי מוכרים בנגב. כשהמאבק האזרחי מדשדש ונראה שאינו מוביל לשום מקום, הוא מצרף את אחותו. יחד הם יוצרים נתיב חדש, נשי, ומגבשים אלטרנטיבה אמיתית.

להאיר את יוסי

בימוי: קובי פרג’, מוריס בן מיור
| 72 דקות

13 שנים אחרי מותו חוזר אלינו יוסי בנאי להדרן אחרון. ממואר קולנועי שמורכב מקטעי ארכיון מתוך סרטים, הצגות, מופעי בידור ושירה ותוכניות רדיו שהגיש. מילדותו ועד מותו, את היומן האישי מוביל בנאי בקולו בלבד, ששב אלינו כדי להאיר את יוסי.

ליבר-מן

בימוי: נורית קידר
| 65 דקות

מכל המנהיגים שצמחו בישראל, אביגדור ליברמן הוא הבלתי סביר ביותר: מתנחל רוסי, בעל מבטא כבד, שעלה לארץ בגיל עשרים ללא קשרים או כסף. כיצד הובילה אותו הקריירה שלו למשרדי החוץ והביטחון, מרחק נגיעה מראשות הממשלה?

מאה אחוז

בימוי: יעל קיפר, רונן זרצקי
| 70 דקות

בכפר הדרוזי בית־ג'אן נרשמים שיאי הזכאות לבגרות בישראל ואולי גם בעולם כולו. התיכון שבעבר רק 12% מתלמידיו סיימו את לימודיהם עם תעודת בגרות הגיע ל-100%. עכשיו כל תלמיד ותלמידה מסיימים עם בגרות. אבל האם ההצלחה אכן מובילה את הכפר לעתיד יותר טוב?

מתחם חסן ערפה

בימוי: יואב גורפינקל
| 55 דקות

מתחם חסן ערפה היה עד לא מזמן מובלעת מוזנחת, נשכחת, של בתי מלאכה קטנים בלב תל־אביב. כעת עוברת על האזור תנופת פיתוח, והוא מפונה לטובת מגדלים חדשים. תושבי המקום, רבים מהם משולי החברה, מוצאים עצמם בקרב הישרדות אחרון וחסר סיכוי אל מול כוחות גדולים וחזקים מהם.

פאראנו

בימוי: אריאל סמל
| 80 דקות

כבר 24 שנים שאני מתעד באובססיביות את חיי. הכל התחיל ב-1996, כשנחטפתי מחדר השינה שלי על ידי חוצנים, יצורים חוץ ארציים. קוראים לי אריאל סמל ו"פאראנו" הוא הסיפור האמיתי והמטורף שלי. הסרט מכיל תכנים שאינם מתאימים לצופים מתחת לגיל 18

פישטייל

בימוי: עמנואל מאייר
| 52 דקות

ג'וני מאמין בעתיד של אפריקה, אשתו טרז כבר לא. הוא חולם לשוב הביתה עם ידע מערבי ולקדם את מולדתו, אך היא מתרכזת בעתיד ילדיהם. שתי נקודות המבט הללו מתנגשות ברגע אחד מכונן ומשנות את גורלה של כל המשפחה.